Halk Dilinde ”Amarika”


Selam dostlar,

Bu sefer ki konumuz halkın gözünde politika ve Türkiye’nin Türk insanı dilinden anlatılışı.

Konu dediğimiz gibi günlük siyasal olaylar,hararetli politik tartışmalar ve üzerinde bilinip bilinmeksizin yorum yapılma ihtiyacı hissedilen gazete haberleri.

İnsanlarımızın araştırıp sağda solda gelişigüzel laf söyleme problemi olduğunu düşünüyorum.Aslında pek problem denemez çünkü Türk insanı ne kadar politikadan uzak kalmak istese de genlerinden gelen bir damarı olduğu için herhangi bir toplantı yerinde laf döner dolaşır politikaya gelir ve her şey alttaki sihirli soruyla başlar:

”Ne olacak habu ülkenin halı?”

Bu soru sorulduğu anda ortam bir anda değişir ve gülen veya rahat oturan insanlar bir anda ciddileşirler.Çünkü bu konu çok ciddi bir konudur ve hemen hemen herkesin politika konusunda bir diyeceği vardır.En basitinden sabah herhangi bir kahveye gitmiş,çay içmiştir,bir iki gazeteye bakmıştır,bir kaç kelam okumuştur yada diğer masada birileri konuşurken onları dinlemiştir,onlara katılmıştır. Bu tip kulaktan dolma laflarla da gittiği diğer ortamda Arkadaşlarına bahseder hemde bunları daha önce kimse duymamış gibi heyecanlı heyecanlı anlatır.

”Olum duydun mu felanca masonmuş?”

Bu artık reddedilmeyen bir şey olsa gerek,her gün sosyal medyada sık sık rastladığımız türden haberler ve artık can sıkmaya başladılar.Falan filancanın arkasından konuşmaktan başka yaptığımız hiçbir şey yok aslında.

Dedik ya konu esas olarak Amarikan-Türk ilişkileridir bu tür sohbetlerde.

Birisi hemen atılır ve derki:
”Amarika bizim güçlenmemizi hiçbir zaman istemez.”

Diğeri konuyla en alakası olmayan cevabı seçer ve :
”Abi zaten bizi Masonlar yönetiyorlar.” der.

Üçüncü kişi ise:
”Daha geçen internette dinledim.Marmara’nın altında(sadece marmaranın altında her ne hikmetse) çok değerli bir maden varmış.EEE.İşte bu madeni çıkarmak istemiyormuş Masonlar.EEE. O nedenle işte boğazda ki ağaçlar erguvan rengini almış vs..”

Dördüncü kişi de sıra ve :
”Abi bir İran kadar olupta şu teröristleri öldüremiyoruz,bir İran olupta Siyonizme posta koyamıyoruz(kınamayı kastediyor zannımca),Bir Pakistan olupta nükleer enerjiden yararlanamıyoruz.”

Bu dördüncü insan diğerlerine göre biraz daha uzmanlaşmış alanında sorunlardan daha çok sonuçlara odaklanmış ama Türkiye olmayı unutmuş.

Buna binaen beşinci insan ise muhafazakar bir insan olsa gerek ki:
”Aslında hepsinin temelinde insanımızın dinden uzaklaşması vardır.”

gibi bir hipotez ortaya atıyor ve kısmen diğerleri tarafından da onaylanıyor bu hipotez ,artık bu hipotezi teorileştirmek için yeni şeyler ekliyor:

”Zamanında bizi bir arada Din-i İslam tutardı.Ama aramıza nifak tohumları ekildi ve biz birbirimize yabancılaştık.Artık güvenmiyoruz kendimize.Geçmişle bağımız kopartıldı ve bizim üzerine inşa edeceğimiz beton bir zeminimiz varken biz kum zemini seçtik.Binamızın zemini her geçen gün kayıyor ve bunu artık bu hükümette başaramayacak.”

İşte en son ama en mantıklı konuşan insan bu olsa gerek ki diğer insanlar epey bir şaşırıyorlar onun dediklerine ve artık onun lafının üzerine laf yapmıyorlar.

Kısa bir kahvehane sohbeti panoraması.

Aslında sadece konu politika değildir.Bilhassa böyle erkekli çaylı ortamlarda spor da önemli yer tutar,hele de Trabzon’da.Memlekette bir tane takım vardır ama 300 bin teknik direktör her gün kahvelerde bu takımı tartışır,yönetir.

Sıkıntı bu noktada,her gün gazetelerde sosyal medyada yada televizyonlarda benzer şeyler var ve biz araştırmadığımız için önümüze konan yemeği yemekten başka bir çaremiz kalmıyor.

Kendi yemeğini yapan bir Türkiye’dir benim özlemim.(alıntı:birisi)

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: